Met dit menu item proberen wij jullie op de hoogte te houden van evenementen, die interessant zouden kunnen zijn voor ALFA liefhebbers. 


-  Techno Classica Essen uitgesteld naar 24-28 juni voor info klik hier!

-  Amsterdam Motor Show uitgesteld naar 2021 voor info klik hier!

-  Vestingstedenroute uitgesteld naar 2021 voor info klik hier!

-  Nationaal Oldtimer Festival Zandvoort uitgesteld naar 2021 voor info klik hier!

-  Spa Italia uitgesteld naar 20 september 2020 voor info klik hier!

-  Historisch Weekend Den Helder uitgesteld naar 2021 voor info klik hier!

 9e Historisch Festival Hensbroek geannuleerd voor info klik hier!

-  Peelrand Classic 6 september voor info klik hier! 

-  Oldtimerdag De Bilt geannuleerd , eenmalig digitaal magazinevoor info klik hier! 

 

Dit jaar was de Varln natuurlijk weer van de partij op het jaarlijkse evenement.  De Varln had een mooie stand met als extra een prachtige Giulia Super, welke was omgebouwd tot “Stammtisch” Nagenoeg alle bezoekers aan de stand gingen daar zitten en genoten van een heerlijk kopje koffie met appelgebak, een broodje warme worst of een lekker zelfgemaakt balletje gehakt. De twee expositiedagen waren totaal tegengesteld aan elkaar. Op zaterdag was er nauwelijks wat te doen en kon je rustig een potje tennissen, op zondag waren er om 10.30 al meer mensen binnen dan de hele dag ervoor. Door de dag heen waren er mensen op de stand en er heerste een ontspannen en gezellige sfeer. Tussenwijl schreven we nog wat leden in en verkochten we de nodige leuke hebbedingetjes. Jongens, bedankt voor alle moeite en volgend jaar zien we weer verder. In Duemiila leest u het vervolg.

In Duemila 119 wordt weer eens duidelijk welk een rijk verleden en wat voor een mooie toekomst Alfa Romeo heeft. We lichten nu vast een tipje van de sluier op. Geheel in lijn met de traditie zullen we in nummer 119 uitgebreid aandacht besteden aan Tipo 119, de Alfa Sei. Jarenlang is dit topmodel uit de jaren ’80 miskent, nu komt het voorzichtig uit de schaduw van de geschiedenis vandaan. Deze Alfa ku je eigenlijk zien als de wegbereider voor de moderne(re) limousines van Alfa Romeo, de 164 en 166. De luxe, het comfort en de zijdezachte en geroemde zescilinder motor vinden hun oorsprong in Tipo 119.
Verder komt een prachtige ‘one-off’ in beeld, de 6C 2300 Spider Aerodynamica. Een wel heel bijzondere variatie op het thema 6C, dat kunnen we u nu vast beloven! In het nieuws is natuurlijk de nieuwe Alfa Romeo Giulia. De top-uitvoering blijft het nieuws beheersen en een onzer redacteuren liep er eentje ‘in het wild’ tegen het lijf, Dat hij enthousiast werd is nog zachtjes uitgedrukt. Diezelfde redacteur bracht ook een bezoekje aan het vernieuwde museum van Alfa Romeo in Arese. Na lezing reist u gelijk af…. Verder hebben we een prachtig reisverhaal door Spanje, waar autorijden nog een beleving is! Natuurlijk vergeten we de vaste rubrieken en onderwerpen die u van ons gewend bent zoals de Gazetta, Corto Circuito, Modellismo en Pubblicazione Nuovo niet. Begin oktober zal Duemila bij de leden worden thuisbezorgd.

Wij trokken dit jaar weer eens naar het Spa Italia evenement, wat wordt gehouden op het prachtige circuit van Francorchamps. Om pakweg 10.15 stonden wij op het circuit en er werd al flink geracet. Elke keer als wij gaan is het een belevenis om zoveel mooie Italiaanse auto’s bij elkaar te zien. Dit keer stond het thema Ferrari op het programma. Dat was natuurlijk duidelijk te zien want zoveel exemplaren zie je niet elke dag bij elkaar. Het was fantastisch weer en de mensen genoten van het interessante aanbod. Degenen die met hun bolide hun rondjes op het circuit draaiden kwamen na de sessie met een brede grijns het parkeerterrein oprijden. Velen gingen die dag meerdere keren. Ook is het altijd leuk om VARLN leden te ontmoeten en even wat ervaringen uit te wisselen. Een uitgebreider verslag leest u in Duemila 120.

In de maand september was de IAA Frankfurt van start gegaan en Alfa Romeo heeft daarvoor flink wat uit de kast getrokken. Naast prachtige klassiekers met het ‘klavertje vier’ staan er ook vijf Giulia Quadrifoglio’s te pronken. Als klap op de vuurpijl bevestigd Alfa Romeo dat de eerder gemelde rondetijd op de ring een officiële tijd is. Vijf kleuren zijn er in Frankfurt te bewonderen: Rosso Competizione, Bianco Trofeo, Nero Vulcano, Grigio Vesuvio en Blu Montecarlo. Alle vijf zijn ze uitgevoerd als Quadrifoglio, de krachtigste variant met 2.9 liter zescilinder met 510 pk. Goed voor een top van 307 km/u en een sprint naar de honderd in 3,9 seconden. Vanaf honderd terug naar stilstand is al net zo indrukwekkend: slechts 32 meter heeft de splinternieuwe Alfa Romeo er voor nodig. Het zijn cijfers waarmee Alfa Romeo de concurrentie (Audi, BMW, Mercedes-Benz) de oren wast. Omdat de Italianen heel goed weten dat winnen uit meer bestaat dan alleen een flinke acceleratie en hoge topsnelheid zijn ze los gegaan op de Nürburgring, het domein van de concurrentie. Even geleden schemerde al door dat de Giulia een tijd zou hebben gereden van 7 minuten en 39 seconden alleen was nog niet bekend of dat officieel was. In Frankfurt is het hoge woord er uit: De Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio weet een rondje ring te volbrengen in 7:39. Dat is niet alleen sneller dan de concurrentie, het maakt gehakt van de tijden van de drie grote voorbeelden

 

Op woensdag 24 juni lanceerde Alfa Romeo haar lang verwachte opvolger van de 159. En Duemila pakt deze heugelijke gebeurtenis natuurlijk mee in nummer 118. Exact 105 jaar na de oprichting, een getal dat overigens op zichzelf ook een grote historische betekenis heeft in de geschiedenis van het merk, is het doek getrokken van de nieuwe achterwielaandrijver. In Duemila de eerste details. Dit jaar is het 30 jaar geleden dat de Alfa 75 onthuld werd. De 75, en zeker de exemplaren die de tand des tijds doorstaan hebben, bereiken inmiddels de klassieker-status. We staan in woord en beeld stil bij deze, tot dusver, laatste achterwielaangedreven middenklasser van het merk. Verder hebben we een reportage vanuit Parijs over Motorvillage en een special over motorolie. Afgelopen voorjaar barstte van de evenementen. We doen verslag van eigen evenementen zoals het Pinksterkampeerweekend, de Bloesemrit en Alfa e Café. Maar we waren ook bij Viva Italia op Assen, de Oldtimerbeurs in Rosmalen en Techno Classica in Essen. Natuurlijk vergeten we de vaste rubrieken en onderwerpen die u van ons gewend bent zoals de Gazetta, Corto Circuito, Modellismo en Pubblicazione Nuovo niet. In de 2e of 3e week van juli zal Duemila bij de leden worden thuisbezorgd.

 

 

Na lang wachten werd vandaag, 24 juni 2015, het doek van de nieuwe Giulia gehaald. De opvolger van de Alfa 159 is eindelijk een feit. Achterwielaandrijving, nieuwe motoren en het nieuwe design luiden een nieuw tijdperk in voor Alfa Romeo. Volgens de persberichten beschikt het topmodel over een V6 met 2 turbo's, goed voor 510 PK. De sprint van 0-100 bedraagt daardoor slechts 3,9 seconden. Om al dat geweld goed op de weg te houden is de gewichtsverdeling 50-50. Om dit voor elkaar te krijgen is alle techniek tussen de assen geplaatst, wat de zeer korte overhang verklaart. Meer over de nieuwe Giulia kunt u lezen in Duemila 118 die in juli verschijnt.

 

Het zijn spannende tijden voor alle Alfa Romeo liefhebbers. 24 juni 2015 wordt de opvolger van de Alfa 159 gepresenteerd in Arese. Precies 105 jaar na de oprichting van Alfa Romeo, op zich ook een magisch getal en in het decor van het heropende fabrieksmuseum. Duemila warmt u alvast op voor deze mijlpaal en speculeert er vrolijk op los. We laten u zien hoe de auto er uit zou kunnen zien, bespreken welke motoren er in zouden zitten en speculeren ook nog even over de naam. Zou ze inderdaad ‘Giulia’ gaan heten? Het gamma van de 4C is ook uitgebreid. De lang verwachte Spider debuteerde op de Detroit Motorshow. Duemila staat stil bij de details van deze prachtige sportwagen. We kijken ook om. De winter ligt achter ons met waarin vele evenementen de moeite van het bezoeken waard waren. Natuurlijk ‘onze’ eigen evenementen zoals de altijd gezellige nieuwjaarsborrel en de Snertrit. We doen uitgebreid verslag. Onze redacteuren waren ook op de Interclassicsbeurs in Maastricht en de klassiekerbeurs in Bremen, het was weer smullen. En, als opwarmer voor het voorjaar hebben we een mooi reisverhaal van een enthousiast VARLN-lid die met zijn Giulia naar Italië is getogen. Natuurlijk vergeten we de vaste rubrieken en onderwerpen die u van ons gewend bent zoals de Gazetta, Corto Circuito, Modellismo en Pubblicazione Nuovo niet. Begin april zal Duemila bij de leden worden thuisbezorgd.

 

Met trots presenteren wij u de gevarieerde en goed gevulde evenementenkalender van 2015! Een kalender met de nodige ritten, maar ook diverse technische meetings en nog veel meer... Uiteraard ontbreekt het pinksterkampeerweekend niet en zullen wij met de clubstand aanwezig zijn op diverse beursen. Omdat nog diverse evenementen 'in ontwikkeling' zijn, staan deze nog niet op de kalender. Zo kunt u nog diverse technische meetings, ritten en koffieklets gedurende het komend jaar op de kalender zien verschijnen. Wilt u als lid graag op de hoogte blijven van onze evenementen en zijn wij (nog) niet in het bezit van uw e-mail adres? Geef deze dan door aan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Hopelijk mogen wij jullie weer in grote getalen begroeten.

 

Alfa Romeo wil niet alleen nieuwe modellen op de markt brengen maar ze ook voorzien van nieuwe motoren. Op het ontwikkelingsprogramma staan verschillende benzine- en dieselmotoren. Eén van de nieuwkomers wordt een 2,0 liter viercilinder turbobenzinemotor met MultiAir-technologie en variabele kleptiming. De motor krijgt de naam Global Medium Engine. De viercilinder krijgt vermogens variërend van 180 tot 330 pk en wordt gekoppeld aan een handgeschakelde of automatische transmissie, zo meldt Automotive News. Hij krijgt achter- of vierwielaandrijving. Een nieuwe dieselmotor komt er in de vorm van een geblazen 2,2 liter viercilinder met 135 tot 210 pk. Alfa Romeo zou verder in samenwerking met VM Motori een doorontwikkelde versie van de al bestaande 3,0 liter V6-dieselmotor willen uitbrengen. De motor levert in de Jeep Grand Cherokee en Maserati Ghilbi nu 275 pk, maar zou door aanpassingen zelfs 340 pk kunnen leveren. Een andere V6-motor staat ook op de agenda, alleen loopt die op benzine. Het moet een 2,9 liter twinturbo V6 worden met vermogens tot 480 PK. De Italianen hebben ambitieuze plannen, want door 5 miljard euro te investeren moeten er acht nieuwe modellen komen. Dat allemaal met als doel om de verkopen te laten stijgen naar 400.000 auto’s per jaar vanaf 2018. Vorig jaar verkocht Alfa Romeo 74.000 auto’s. Eén van de auto’s wordt een vierdeurs sedan en komt in het tweede kwartaal van 2016. Het model wordt momenteel onder de codenaam 952 ontwikkeld. Op 24 juni 2015 vindt de onthulling plaats: precies op dezelfde dag dat het merk 105 jaar bestaat. Een naam staat nog niet vast, maar Giulia zou van de baan zijn.

 

    facebookU vindt ons ook op266px Instagram logo 2016.svg 

 

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aankomende evenementen

 19 april Limburgrit startpunt Auto Creemers in Herten/Roermond. (geannuleerd)

  23 mei op zaterdag Veluwerit  startpunt Wim Prins in Nunspeet. (geannuleerd)